Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

100 milionów powodów dla dokończenia inwestycji. Jak obecnie wygląda port w Elblągu? Sprawdziliśmy!

Kamil Kusier
Kamil Kusier
Przemek Świderski
Przemek Świderski
Wideo
od 16 lat
Jak obecnie prezentuje się port w Elblągu? Czy władze samorządowe dojdą do porozumienia z rządem Prawa i Sprawiedliwości. Na inwestycję nadal czeka 100 milionów złotych, które zdaniem wiceministra aktywów państwowych Andrzeja Śliwki stały się elementem brudnej gry politycznej, którą władze samorządowe zdaniem przedstawiciela rządu mają wykorzystywać wbrew interesom Elbląga oraz całego województwa warmińsko-mazurskiego. Czy tak jest na pewno?

- Na stole nadal leży propozycja w wysokości 100 milionów złotych, która w mojej ocenie jest dobrą propozycją rządową, żeby port morski w Elblągu mógł się rozwijać – mówi wiceminister aktywów państwowych Andrzej Śliwka. - To, co dzieje się w Elblągu, to brudna gra polityczna. Lokalni samorządowcy powinni dbać o to, żeby Elbląg, Warmia i Mazury się stale rozwijały.

Politycy Prawa i Sprawiedliwości wskazują, że potencjał inwestycyjny, jaki stworzył przekop Mierzei Wiślanej, po prostu musi być skonsumowany i wykorzystany przez wszystkie gałęzi gospodarki.

- Przekop mierzei, w który opozycja nie wierzyła, że się uda, stał się faktem. Nie spełniły się także czarne scenariusze dotyczące środowiska. Nastąpiło kolejne ważne uniezależnienie się od Rosji. Teraz kolej na kolejny krok, o którym mówiłem wcześniej modernizacja portu w Elblągu. A także szeroko rozumiane inwestycje w całą gospodarką okołoportową – podkreśla jeden z pierwszych zwolenników budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną Andrzej Jaworski z PiS.

Droga morska, która zamiast zostać połączona, dzieli. Czy słusznie?

Zimą 2021 roku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślał, że przygotowanie portu w Elblągu do przyjmowania statków pływających nową drogą wodną jest zadaniem samorządu. Dowodził tego również wiceszef Ministerstwa Aktywów Państwowych, Andrzej Śliwka.

- Rząd nie ma kompetencji do realizacji zadań inwestycyjnych w elbląskim porcie i na wodach znajdujących się w jego granicach – tłumaczył Andrzej Śliwka, polityk i urzędnik państwowy wywodzący się z Warmii i Mazur.

Spór o to, kto powinien realizować inwestycje w elbląskim porcie, prawdopodobnie, będzie rozstrzygał sąd. Wejście na drogę sądową zapowiedział prezydent Elbląga, Witod Wróblewski.

- Przed nami droga sądowa, niech sąd określi czyja to kompetencja. Sprawa jest obecnie przygotowywana. To wyjątkowa sytuacja, kiedy rząd nie przyznaje się do swojej własności. Jaśniej już chyba nie można – rzeka i tor (wodny prowadzący do portu – red.) są Skarbu Państwa, a pogłębienie to zadanie Urzędu Morskiego. To zadanie powinno mieć odzwierciedlenie w budżecie państwa, a nie samorządu – podkreślał Witold Wróblewski. Dodał, że „przekop trzeba dokończyć” dzięki właśnie pracom w Elblągu.

A jak obecnie wygląda port w Elblągu? Zobacz zdjęcia!

Zobacz również w serwisie dziennikbaltycki.pl!

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 100 milionów powodów dla dokończenia inwestycji. Jak obecnie wygląda port w Elblągu? Sprawdziliśmy! - Dziennik Bałtycki

Wróć na krynicamorska.naszemiasto.pl Nasze Miasto