Z własnym słoikiem, pudełkiem lub siatką do marketu. Taką opcję wprowadził Carrefour, wpisując się w ideę zero waste, mającej zredukować liczbę plastikowych opakowań. To kolejne działanie realizowane przez sieć w ramach strategii opakowaniowej, której celem jest ochrona środowiska i walka z ogromną ilością opadów. Na razie Carrefour testuje pomysł w Bydgoszczy, ale sprawdziliśmy czy jest szansa, aby ta koncepcja dotarła również do Warszawy.
Zobacz też:
Na czym polega pomysł Carrefoura?
W markecie Carrefour w Bydgoszczy, przy ul. Skarżyńskiego 2 klienci mogą kupować produkty na wagę do przyniesionych ze sobą opakowań np. słoików lub kartonowych pudełek. Jest możliwość kupna w ten sposób m.in. wędlin, sera, kapusty, ogórków kiszonych, sałatek. Poza tym inne warzywa można ważyć we własnych woreczkach.
Aby zrobić zakupy w ten sposób, wystarczy wziąć z domu swoje pudełka lub słoiki. Następnie przekazujemy opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami, a on waży wybrany towar, wkłada go do opakowania i przykleja na spód etykietę do zeskanowania przy kasie.
- W Carrefour dostrzegamy problem opakowań z tworzyw sztucznych, które znacząco zanieczyszczają środowisko. Dlatego w ubiegłym roku Grupa Carrefour podjęła zobowiązanie dotyczące polityki opakowaniowej - powiedziała powiedziała Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.
Warto dodać, że w ramach swojej strategii opakowaniowej, Grupa Carrefour postanowiła też zredukować masę opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017. Ponadto sieć zamierza do końca 2020 roku wprowadzić do sprzedaży torby kasowe pochodzące wyłącznie z recyklingu odpadów powstających w sklepach sieci.
Zobacz też:
Nowa koncepcja Carrefoura dotrze do Warszawy?
Pomimo że pomysł Carrefoura to na razie rozwiązanie testowe, sieć planuje wdrożyć nową koncepcję na szerszą skalę. ''Planujemy podobne działania w innych sklepach oraz w innych miastach'' - zapewniła nas Dorota Wasiak z Biura Prasowego Carrefour Polska. Kiedy w warszawskich hipermarketach będzie można robić zakupy z własnym słoikiem, pudełkiem lub siatką? Na razie nie wiadomo - wdrożenie tej koncepcji w całej sieci sklepów może trwać wiele miesięcy.
Zmiany służące ekologii - Lidl
Nie tylko Carrefour chce się włączyć w trend zero waste. Inny pomysł ma sieć dyskontów Lidl - w jednym z jej sklepów w Poznaniu pojawiła się półka z przecenioną żywnością pod nazwą "Kupuję, nie marnuję".
Celem akcji jest niemarnowanie żywności. Zamiast wyrzucać towar, sklep przecenia produkty o 70 proc., by klienci wykupili je, zanim jedzenie się popsuje. Na półce umieszczono m.in. pieczywo, które zostało upieczone poprzedniego dnia oraz warzywa i owoce z krótkim okresem ważności. To doskonały sposób, by dużo tanio kupić produkty, które chcemy od razu wykorzystać w kuchni, a przy okazji zapobiec marnowaniu żywności.
POLECAMY TEŻ:
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?