Auchan go w Warszawie już otwarty
Polska jest pierwszym rynkiem, na którym tego typu sklep Auchan został w pełni otwarty dla konsumentów, po udanych testach konceptu przeprowadzonych we Francji. Tym samym w Warszawie otwarto pierwszy w ogóle sklep typu Auchan Go.- Nowo otwarty sklep traktujemy jako swego rodzaju laboratorium. Zakładamy, że koncept Auchan GO będzie stale ewoluował odpowiadając na nowe oczekiwania naszych klientów. Docelowo planujemy otwarcie 40 placówek tego typu w ciągu najbliższych kilku lat - mówi Katarzyna Tokarewicz, dyrektorka ds. Transformacji i Projektów w Auchan Polska.
Nowy Auchan GO – otwarty w Warszawie, przy ul. Kasprzaka 29 – to najmniejszy z formatów zakupowych Auchan. Na powierzchni 75 mkw. szybkie i komfortowe zakupy bez konieczności korzystania z kas może robić równocześnie nawet do 30 klientów. W bogatej asortymentowo ofercie sklepu wśród ponad 1 000 produktów znajdą m.in.:
- przekąski,
- kanapki,
- sushi,
- pieczywo,
- napoje,
- nabiał,
- sery,
- mrożonki,
- produkty BIO,
- artykuły garmażeryjne,
- a także przemysłowe.
Sieć zwraca uwagę, na ofertę produktów świeżych – mięs, wędlin oraz owoców. W nowym Auchan GO kupić można także świeżo zaparzoną kawę. Ponad 40% oferty sklepu to produkty marek własnych Auchan, w tym cenionych przez klientów produktów z logo Pewni Dobrego. Aby rozpocząć zakupy w Auchan Go wystarczy zarejestrować swój numer telefonu i wczytać kartę płatniczą. Każdy z klientów może to zrobić w swobodny i bezpieczny sposób dzięki zastosowaniu przed wejściem tzw. śluzy, w której ustawiony jest terminal.
Jak to działa?
Zainstalowany w sklepie zaawansowany system Easy OutTM Trigo wykorzystuje specjalistyczne kamery wizyjne wraz z czujnikami wyposażonych w wagi półek. Działając z dużą precyzją identyfikuje ruchy każdego z klientów i automatycznie liczy zebrane z półek produkty (odliczając te odkładane z powrotem), generując ich cyfrowe koszyki zakupowy w czasie rzeczywistym. Płatność realizowana jest automatycznie tuż po wyjściu klienta ze sklepu, wraz z przesłaniem na jego telefon cyfrowego paragonu.
Co ważne, wprowadzone rozwiązanie gwarantuje klientom pełną ochronę ich prywatności, zgodnie z polityką RODO. System nie identyfikuje klientów i nie zapamiętuje obrazu, żadne dane biometryczne ani dane dotyczące rozpoznawania twarzy nie są gromadzone ani analizowane przez system.- Zainaugurowany właśnie na polskim rynku nowy koncept sklepu to znaczący postęp w oferowaniu innowacyjnych opcji płatniczych i nowych doświadczeń zakupowych klienta - powiedział Michael Gabay, współzałożyciel i CEO Trigo, partnera technologicznego projektu Auchan Go.
Powrót zakupów w niedziele?
Przypomnijmy, że to nie pierwsza sieć, która zdecydowała się na uruchomienie autonomicznych i bezobsługowych małych punktów sprzedaży. Cieszą się one coraz większą popularnością, głównie ze względu na możliwość zakupów w formule 24/7. Największym problemem był brak świeżych produktów, ale jak wspomnieliśmy owoce, wędliny czy pieczywo mają znaleźć się w ofercie Auchan Go. Jeżeli w przypadku francuskiej sieci projekt okaże się sukcesem to wkrótce kolejne marki mogą otwierać swoje sklepy w tej formule. Czy to będzie oznaczać powrót niedzielnych zakupów? Na razie sklepy są bardzo małe, wątpliwe zatem, żeby zjawisko wróciło w dużej skali.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?