PKO BP - największy bank w Polsce ostrzega klientów
PKO BP ostrzega swoich klientów przed oszustwem. Na stronie internetowej banku opublikowany został komunikat a także przykład fałszywej wiadomości.
UWAGA NA FAŁSZYWE WIADOMOŚCI Z WYCIĄGIEM OKRESOWYM – ZAŁĄCZNIK TO ZŁOŚLIWE OPROGRAMOWANIE - ostrzega na swojej stronie internetowej bank PKO BP.
Oszuści wysyłają wiadomości przypominające maile z wyciągiem okresowym. Załącznik zawiera złośliwe oprogramowanie. Nie otwieraj go, nie klikaj też w linki w tego rodzaju e-mailach. Możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - czytamy w komunikacie na stronie PKO BP.
Przykładowa wiadomość od oszustów zatytułowana jest: "Wiadomość od PKO Banku Polskiego - Wyciąg okresowy 2023", dalej podany jest konkretny przedział czasowy z datami.
Bank podpowiada, by zawsze dokładnie sprawdzać, kto jest nadawcą i adresatem wiadomości. Warto zastanowić się, czy na pewno powinniśmy dostać taką wiadomość. Zwracaj uwagę na błędy językowe - ostrzega bank - mogą wskazywać, że masz do czynienia z oszustwem. W przypadku wątpliwości skontaktuj się z naszą bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.
Największy bank w Polsce ostrzega klientów
Bank PKO BP ostrzega swoich klientów i przypomina:
- Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie, nie klikaj w linki, nie ujawniaj swoich danych.
- Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
- Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej (poprawny adres to www.ipko.pl) oraz obrazka bezpieczeństwa.
- Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj dokładnie treść otrzymanego SMS–a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru konta odbiorcy, kwotę przelewu).
- W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).
PKO BP podpowiada także, jak bronić się przed przestępcami:
- Bank nie prosi o instalację żadnego dodatkowego oprogramowania w związku z wejściem w życie dyrektywy PSD2.
- Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
- Bank nigdy nie wymaga podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika Banku, chyba że kontakt telefoniczny następuje z Twojej inicjatywy.
- Podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego jest niezbędne wyłącznie do zatwierdzenia zleconej przez Ciebie dyspozycji, np. zlecenia przelewu, założenia lokaty, zmiany danych korespondencyjnych, zdefiniowania płatności, zlecenia stałego i przeglądania historii.
- Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?