W ostatnich dniach na jednym z portali w mediach społecznościowych cykliści wyrazili swoje oburzenie – ścieżka rowerowa między Stegną a Sztutowem została rozjeżdżona przez ciężki sprzęt i prace związane z wycinką sezonową w lesie. W komentarzach pod postem uczestnicy dyskusji informują, że 300 metrów dalej jest droga, którą przez lata odbywał się transport drewna.
Jest również sugestia, że to droga techniczna Lasów Państwowych, udostępniona jako droga rowerowa R-10.
Do zarzutów odniósł się Jan Piotrowski rzecznik prasowy Nadleśnictwa Elbląg
Prace leśne specjalnie przeniesione są na okres jesienno-zimowo-wiosenny, żeby ograniczyć je w okresie, gdy turyści wykorzystują las najintensywniej. Natomiast po zakończeniu prac będziemy porządkowali drogi – zawsze to robimy.
“Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa rowerowa R-9 – partnerstwo Gminy Miasta Krynica Morska w partnerstwie z Gminą Stegna, Gminą Sztutowo oraz Nadleśnictwem Elbląg”. Inwestycja została wyceniona na prawie 11 milionów złotych, z czego unijnego dofinansowania to blisko 6 milionów. Większość brakującej kwoty to pieniądze z Nadleśnictwa Elbląg i wymienionych trzech gmin, na których terenie także przebiega trasa.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?