Certyfikat marki lokalnej „Bursztynowy Kłos” ma na celu promocję Żuław i Mierzei poprzez identyfikację produktów, usług i wydarzeń regionalnych. Przyznano je po raz pierwszy i trafiły do pięćdziesięciu podmiotów w czterech kategoriach: „wydarzenie/impreza”, „usługa lokalna”, „produkt lokalny rękodzieło/sztuka” oraz „produkt lokalny spożywczy”.
Nazwa „Bursztynowy Kłos” wzięła się od połączenia identyfikowanego z Mierzeją bursztynem oraz kłosami zbóż z Żuław. O certyfikat mogły ubiegać się podmioty gospodarcze, organizacje pozarządowe, instytucje i osoby fizyczne, jeśli w ramach swojej działalności wytwarzają produkty, świadczą usługi lokalne lub organizują wydarzenia na terenie powiatów: nowodworskiego i malborskiego (z wyłączeniem miasta Malborka), których podstawę stanowią lokalne zasoby, tradycyjne sektory gospodarki lub lokalne dziedzictwo, w tym kulturowe, historyczne lub przyrodnicze, czyli wytwarzają tzw. „produkty lokalne”. Zgłoszony produkt, usługa lub wydarzenie powinny być dostępne stale, cyklicznie lub na zamówienie.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?